2016年5月15日 星期日

Project Share / Mixed Media Canvas for Mui's Mini Workshop & MHC#17 多媒材作品

Hello, there. Today I'd like to share a mixed media project I created for Meishia's Facebook Group mini challenge for 2nd week, and More Handmade Challenge#17 for May.




For Meishia's 2nd challenge this week, we have to create a mixed media project that uses dry embossing or heat embossing. And for MHC#17 challenge, we have to use 3 circles on our project.




I got my inspiration from Wilna Furstenberg's beautiful artwork(link here). I just love Wilna's style so much that I took several of her online workshops. And I love to watch her creating her awesome projects on videos she made. If you don't know Wilna you definitely got to visit her wonderful blog.

I started out with covering white gesso all over my canvas surface. And then I used a few watercolors to color several panels.  Then I used a Tim Holtz's heart stencil and modeling paste to add texture. Before the paste dried, I poured gold glitter embossing powder and heated set it.




Dust the excess glitter, I also used a Crafter's Workshop stencil with modeling paste to stencil "DREAM" and "CREATE".  After it dried, I then pull a couple of stamp sets to stamp here and there using black archival ink.




I used a brush and acrylic paint to hand script "LOVE" and fussy cut it out.

The rest of the work was to decorate the canvas. I used some fabric flowers and leaves I purchased in a local store. I also cut some paper leaves from prima's metal dies.





I added a few of circle embellishments I made, as the element is required to use in MHC#17. 

I have had so much fun making this project. Hope you like it and thanks for stopping by.


LOVE!

*************************************************************************
第2週的多媒材挑戰的主題: 使用壓凸版或是燙凸粉。

我本來想作張卡片交作業,後來想想既然是多媒材的挑戰,我還是多動手試試吧,既然材料也有了,不拿出來用等到乾掉或壞掉就遺憾了~

我拿了一個很久以前買的畫布(canvas)來用,先用白色的打底劑(white gesso)刷在畫布上,這樣等一下使用水彩的時候才會顯色。等打底劑乾了之後,我挑了幾色的水彩刷在畫布上。




這次作品的靈感來自加拿大一個很棒的藝術家,叫做Wilna Furstenberg。她創作了很多相編作品,而且她在作品中使用了很多自己創作的花草元素和手寫的文字,最棒的是她將這些元素轉成電子檔,妳可以透過她的網站購買下載然後使用在作品中。除此之外,我最喜歡Wilna的風格在於她使用的色彩非常溫柔,而且雖然他大量使用花草鳥這些元素,她的作品看起來仍然非常乾淨又現代感,我真的非常喜歡,大家可以到她的部落格去看看。

水彩乾了之後,接下來我使用型版+塑型膏+金粉燙凸粉來增加層次感 (金粉果然飛得到處都是)。等第一層乾了之後,我又用另一個型版+塑型膏塗抹在角落的地方。等所有的塑型膏都乾了之後(一定要有耐心啊,不管是吹乾的還是自然蔭乾的都好,不然妳知道的~~~ = = 別問我怎麼知道的),我用好幾款印章沾黑色的油性印台這裡蓋點,那裡蓋一點。



我還用壓克力水彩+水筆手寫了幾個英文字,挑了其中一個剪下來備用。




最後就是裝飾,我用了一些人造的緞帶花和紙花,還用prima的刀模剪了一些葉子,並且妝點幾個我自己手作的圖卡,把所有的素材都用熱熔膠黏好就完成了!










這個作品和上次的改造相框我打算拿來裝飾我媽媽的工作室,她的麵包工作室即將開始運作,她最拿手的優格鮮奶吐司真是吃過的親朋好友都喜歡,還有歐式麵包和手工餅乾也非常好吃,媽媽已經六十幾歲了,但是她說因為喜歡所以想要繼續創作和大家分享,等工作室的部落格和臉書粉絲團弄好後,希望大家都來按個讚! po幾張我幫忙拍攝的麵包照片給大家欣賞。



奶油小餐包


裸麥吐司


檸檬磅蛋糕(法式)


原味卡拉脆棒


南瓜松子吐司



本部落格裏除了另外註明照片或影片來源的資源,其他使用在部落格中的照片或影片均為我自己拍攝及製作的,版權所有,請勿任意使用或拷貝。

沒有留言:

張貼留言