2015年4月6日 星期一

Card Making / You Are My Sunshine (MHC#4)

Todays' last project!!!

This is a challenge I take from More Handmade Challenge. 
In this challenge, you have to combine at least 3 items that can line up as a line, just like Bingo cards.
I chose colors, stripes and sequins.


MHC#4

And here's what I came up with.
CraftingFun Design



CraftingFun Design


I started off with stamping my card front. I used PTI's Watercolor Wonder stamp set, inking up with Hibiscus Burst ink pad.


Then I layered up with some die cuts with foam tapes, added some gold spay, then finishing with some gold sequins. 

I love this card.
It's so vibrant and cheerful.



And I made a tag as my second entry to this month's challenge.


CraftingFun Design



I stamped the cupcake image on a watercolor cardstock, using some pink and yellow butter ink pad as my paint.
Set aside to let dry. 

Then I cut a piece of cute pattern paper to layer on my tag.
After the cupcake image was dried, I died cut them with  the coordinating dies.
Then I used my black sharpie to outline the image.
Here's point, it's just a free hand outline, no need to be exact.


Then I sprinkled some colorful sprinkles on the cupcake. 
Isn't it cute!!



CraftingFun Design


Supplies:
Ink: Hibiscus Burst ink pad by PTI, Butter Cup ink pad from mama elephant, Gold color shine by Heidi Swapp
Stamp: Watercolor Wonder, Love Lives Here and Sew Simple Borders by PTI, Carnival Cupcakes by mama elephant, Serendipity from Dear Lizzy by American Crafts
Die: Phrase Play #1 die and Tag Sales #3 by PTI,  Carnival Cupcakes by mama elephant
Others: Neapolitan paper pad from Dear Lizzy by American Crafts, gold sequins from my stash




----------------------------------------


中文.......可以偷懶嗎? 囧

好像不可以......( ̄(工) ̄)


這張卡片是為了參加四月份的魔力手作挑戰的作品
這次的題目是賓果卡
我選了中間直線的材料: 顏料,條紋,水鑽/亮片/拌豬  半珠 (萬惡的輸入法)


首先是準備背景

我選了PTI家的Watercolor Wonder印章
拍上粉紅色的印台後蓋在卡紙上

然後用PTI家的刀模 Phrase Play#1當做主題
旋開金色的噴瓶(Heidi Swapp的)用噴頭拍幾滴在上面


玫瑰花是Dear Lizzy的印章,蓋印灑上金色的燙凸粉燙印
然後後用水彩上色,剪下來貼在PTI的刀模圖案上
最後貼上文字(也可以用蓋印的)
點綴一些金色的亮片


各位捧油,真的很簡單對不! 
八句敘述就結束了!! 
搞剛的上色我還不行,所以就選了蓋印比較簡單的作法



然後我順便做了下面那張小卡
(我知道你們對這張比較有興趣啦,畢竟是吃的....)


先把小卡裁好之後備用
然後我用Dear Lizzy的Neapolitan的美編紙
用鋸齒狀的花邊剪刀裁出形狀,貼在小卡上面


然後就是重頭戲的小蛋糕
我用mama elephant的印章,拍上水性印台
把小蛋糕蓋在卡紙上面,然後用水彩筆暈染


然後拿支黑色的油性筆隨便塗鴉
(真的,不要懷疑,就是隨便塗鴉,隨便塗才有美感啊!)


之後用刀模切下圖案,然後灑一些像是裝飾在蛋糕上面的那種顆粒在奶油那裡
然後把圖案和美編紙組合一下就好啦!!



這樣寫應該夠清楚了 (我想...( ̄(工) ̄))
如果要搭配製作過程的照片也很搞剛
現階段先用我充滿趣味(?)的文字敘述來說明作法
如果大家的想像力真的很貧乏的話
我再來想辦法補照片吧  囧囧囧


還有,如果妳也想買我使用的那些印章和工具
不是我代買啦
我貼網址給妳買
.........





本部落格裏除了另外註明照片或影片來源的資源,其他使用在部落格中的照片或影片均為我自己拍攝及製作的,版權所有,請勿任意使用或拷貝。


沒有留言:

張貼留言