2015年4月6日 星期一

Card Making / Our Happy Place (MHC#3)

The Tomb Sweeping Day holiday is coming to the end.
With strong sunshine outside and the temperature comes to a high level of 33 Celsius degree.
 Can you believe that?! It's April!


Okay, let's calm down and see some cards.
 I'm sharing a few cards that I made in the next following posts.

The first card is for March's More Handmade Challenge.
It's a photo challenge. You can use colors, sketch, photo in this challenge.










I enrolled a online card classes called Lovely Layers, Textures and Embellishments taught by Danielle Flanders on Craftsy. Danielle is one of my favorite crafters who designs for several companies that I love as well.
I just LOOOOOVE her projects and style that I had to join her class.
So this card was one of the "homework".

I used Heidi Swapp's products, washi tape, some gems to make this card.
It came out pretty! I'm not good at combining pattern papers, so it's a chance to learn how to use them.


Supplies
Paper: Stamper's select white cardstock, September Sky pattern paper by Heidi Swapp.
Others: washi tape, gems, baker's twine from my stash.


--------------------------------------------------------------------

清明節連假不知不覺就來到尾聲了(蝦會? 怎麼這樣!!)
才進入四月天,天氣就熱得像是夏天一樣(但是妳別以為現在就可以把冬衣收起來)
台中已經攀上33度的高溫了(是的,溫度計沒有騙妳,妳也還沒有老花)
不知道過了端午以後是不是會熱得像烤箱(這還用說嗎? 全球暖化啊!)

讀者: ......................

請無視我內心的OS(汗)
我真的沒有要走諧星路線(請看我的認真眼)
接下來幾篇文會放一些最近做的卡片(總算要幹正事了)

..............


第一張卡片是參加三月份的魔力手作挑戰的作品

結合不同的美編紙,搭配一些簡單的小物
我很喜歡美編紙的設計,但不太會用,所以還在學怎麼搭配美編紙
最近我很喜歡的一個設計師在網路上開了卡片教學的課
課程內容就是教如何使用美編紙來做卡片
所以我就屁顛屁顛地跑去上了

(其實也不用勞動我的雙腳,繳錢就可以點滑鼠進去上了)



給大家科普一下這位我超喜歡的彩印人  Danielle Flanders


(是個美女喔!!)


她是好幾家設計公司的設計群,包括之前介紹過的 Papertrey Ink(PTI)
她本身也熱愛旅行和攝影
她的風格 簡單, 明亮, 乾淨


簡直就是我的菜啊!!!!(大心)


Danielle 最擅長的就是結合不同的美編紙和圖卡重新組合出新的設計
尤其是大量使用水晶紙(vellum)在卡片上
她對顏色的選擇也很棒
她的作品常會有讓我驚艷的感覺


如果也喜歡這種風格的話,建議一定要去她的部落格看看
也可以去上她的網路課程,點上面的鏈接
一定不會失望的!





好的,各位捧油,接下來還有3篇的文
請不要現在就把滑鼠移到右上角那個紅色的X
請按下一頁繼續欣賞


沒有留言:

張貼留言